Παρασκευή 20 Ιουνίου 2008

Metropolis (1927)

Συντάκτης:
WizKid


Είναι πραγματικά κρίμα που οι θεατές στις μέρες μας απομακρύνονται από τέτοια κινηματογραφικά αριστουργήματα, μόνο και μόνο επειδή είναι βωβά και ασπρόμαυρα. Είναι, επίσης, κρίμα, που ένα μεγάλο μέρος του φιλμ έχει καταστραφεί και το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι παρά ένα δείγμα του οράματος του Fritz Lang. Μια στιγμή, τι λέω; Ποιο τελικό αποτέλεσμα;
Η πρώτη, σύμφωνα με πολλούς, ταινία επιστημονικής φαντασίας έχει περάσει από «χίλια μύρια κύματα», καθώς διατίθεται σε περισσότερες εκδόσεις κι από το Blade Runner. Μια «πετσοκομμένη» από αμερικάνους παραγωγούς (κλασικά…), μια φρικτή, επιχρωματισμένη βερσιόν με μουσική και επιμέλεια από τον Giorgio Moroder στη δεκαετία του ’80, μια επανέκδοση με ψηφιακή επεξεργασία και επιπλέον σκηνές που κυκλοφόρησε το 2001 και μια άλλη επανέκδοση με διαφορετικό μοντάζ και ρυθμό καρέ-ανά-δευτερόλεπτο το 2002. Μια χαρά!
Έχω δει την απαράδεκτη έκδοση του Moroder και μια από τις δύο επανεκδόσεις (δεν έχω καταλάβει ποια είναι, μην με ρωτάτε) και έχω καταλήξει στο εξής συμπέρασμα: το Metropolis είναι ένα ριστούργημ. Ναι, καλά διαβάσατε, είναι ένα ριστούργημ. Ένα ριστούργημ που ποτέ δεν θα γίνει αριστούργημα. Πρέπει να βελτιώσω το χιούμορ μου, έχω γίνει πολύ εκνευριστικός τελευταία.

Moroder version: 4/10
Digitally remastered version: 8+/10

Δεν υπάρχουν σχόλια: